השפלה: אמריקני שנולד בירושלים לא ירשם כיליד ישראל

שלמה ריזל 2 Comment on השפלה: אמריקני שנולד בירושלים לא ירשם כיליד ישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוב החלטה אמריקנית אנטי ישראלית.

בית המשפט העליון בארצות הברית פסל חוק המאפשר לאזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים להירשם בדרכונם כילידי ישראל. הממשל האמריקני התנגד לחוק מאחר ומדובר בפלישה לכוחו של הנשיא לקבוע את מדיניות החוץ.

בית המשפט דן בנושא לאור תביעה שהגישו הוריו של הילד מנחם זיבוטופסקי יליד ירושלים בן 13, להורות למחלקת המדינה האמריקנית לרשום בדרכונו האמריקני כי הוא נולד במדינת ישראל, מאחר ונולד בירושלים. השופטים הליברלים צידדו בעמדת הממשל האמריקני שלא להכיר בירושלים כבירת ישראל, אך השופטים השמרנים צידדו בעמדת הקונגרס לעשות כן.

תגובת ראש העיר ירושלים ניר ברקת להחלטת ארה"ב "כפי שוושינגטון היא בירת ארה"ב, לונדון בירת אנגליה ופריז בירת צרפת – כך ירושלים היתה ותמיד תהיה עיר הבירה של ישראל, אבל יותר מכך הלב והנשמה של העם היהודי. דווקא בימים אלו כשהאנטישמיות מנסה להרים ראש והBDS תומך בעמדות החמאס שמסכנות את שלום העולם ושוללות את קיומה של ישראל, אנחנו מצפים מארה"ב לחזק את מדינת ישראל ולהכיר בירושלים כבירתה. אני קורא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להצהיר באופן פומבי את מה שידוע מזה דורות, שירושלים היא בירת ישראל וישראל היא הבית של העם היהודי" דברי ברקת.

"גישתו העוינת של אובמה שמצאה ביטוי בפסק הדין שמתכחש לירושלים כבירת העם היהודי מזכירה את הטייסים האמריקאים שטסו במלחמת העולם השנייה מעל מחנות הריכוז וסרבו לראות את השמדת העם היהודי. מדובר בחרפה שזו רק שאלה של זמן עד שהממשל יכה על חטא ויתנצל בפני העם היהודי היושב בציון. ההחלטה היא שיא בעיוורון המדיני המאפיין את ממשל אובמה מתחילתו, עיוורון שהוא חולשה שלטונית שמחזקת ארגונים וגורמים פונדמנטליסטים בעולם כולו ומחלישה את ארה"ב והעולם השפוי. ישראל צריכה להגיב באופן מיידי, מעשי ודקלרטיבי, בחיזוק ירושלים בירת ישראל", אומר אבי נעים, ראש מועצת בית אריה ויו"ר וועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    גם כן האמריקאים האלה לא צריך אותם מספיק עם כל ההתחנפויות האלו שיבקשו מאיתנו טובה בעניני מודיעין וכדומה או ראש גאוני שימציא להם דברים כמו מעיל רוח וכפת ברזל שילמו לנו על זה שלא יחשבו שאנחנו חייבים להם משהו לא צרים לא מבחינה כספית ולא מבחינה בטחונית וגם לא מבחינה מדינית כי הרי כבר אובמה אמר שהוא יתקשה להגן עלינו באו"ם וגם שהוא לא בדיוק ניצב לידנו בחרמות שעושים עלינו

  2. 1

    זה לא חדש!
    למי שיודע, בהגשת בקשה לויזה לארה"ב, יש שתי אופציות:
    להגשה בירושלים ולהגשה בישראל
    מבחינת האמריקאים זה כבר מזמן שתי מדינות שונות